Blogit

Miten kohdelähtöisyys voisi helpottaa töiden johtamista ja hallinnoimista?

Edellisessä artikkelissa kirjoitimme siitä, miten ohjelmistoja ei enää käytetä pelkkään laskuttamiseen, vaan myös kaikkiin laskuttamista edeltäviin toimintoihin. Tämän myötä laskutettava asiakas ei enää ole ohjelmiston käyttäjien kannalta keskiössä vaan laskutusta edeltävissä toiminnoissa useilla aloilla kohde on se, joka merkitsee.

Lue lisää

Miten kohdelähtöisyys voisi helpottaa työtä kentällä?

Laskutettava asiakas ei enää ole ohjelmiston käyttäjien kannalta keskiössä vaan laskutusta edeltävissä toiminnoissa useilla aloilla kohde on se, joka merkitsee. Tässä kirjoituksessa avaamme hiukan näkökulmaa siitä, mitä lisäarvoa ja käytännön helpotusta kohdelähtöinen ohjelmisto voisi tarjota asentajille, joiden työt keskittyvät pääsääntöisesti itse töiden suorittamiseen kentällä.

Lue lisää

Asiakaslähtöisestä ohjelmistosta kohdelähtöiseen?

Oletko ikinä miettinyt, miksi ohjelmistoissa töitä ja
laskuja käsitellään aina asiakkaan näkökulmasta. Entä oletko koskaan miettinyt tai kaivannut jotain muuta lähestymistapaa?

Kun ohjelmistoja alettiin ottaa yleisesti yrityskäyttöön, niiden käyttö rajoittui toimistolle ja keskittyi puhtaasti laskutukseen ja kirjanpitoon. Nykyään kaikki nämä laskutusta edeltävät toiminnot, jotka tehtiin ennen paperia ja kynää käyttäen, voidaan tehdä suoraan ohjelmistojen avulla.

Lue lisää

Yleisimmät kompastuskivet matkalla sähköisiin työkirjauksiin. Osa I – Ohjelmiston hankinta

Harkitseeko yrityksesi sähköisten työmääräintenkäyttöönottoa työmailla? Kirjoitimme kaksiosaisen blogitekstin yleisimmistä kompastuskivistä matkalla sähköisiin työkirjauksiin. Ensimmäisessä osiossa käsittelemme päätöstä ohjelmiston hankinnasta ja toisessa osiossa ohjelmiston kokeiluvaihetta.

Kaksi yleisintä kompastuskiveä sähköisten työmääräinten käyttöönottopäätöksessä ovat työntekijöiden muutosvastarinta sekä ajatus tulevista lisäkustannuksista. Ohjelmistojen ja toimintamallien tarkoituksena on kuitenkin tukea yrityksen toimintaa pidemmällä aikavälillä ja oiken toteutettuna niiden avulla voi säästää huomattaviakin määriä aikaa ja rahaa.

Lue lisää

Mitä sähköinen toiminnanohjaus pitää sisällään, ja miten yritykseni hyötyy siitä?

Edellisessä Blogikirjoituksessa kävimme läpi, mitä sähköinen toiminnanohjaus ja yleisesti pilvipohjaisuus tarkoittavat.

Tässä tekstissä pureudumme vielä syvemmin sähköisen toiminnanohajuksen eri osa-alueisiin ja kerromme mitä hyötyä niistä yritykselle on.

Monet yritykset kirjaavat edelleen työtilaukset ruutuvihkoon, lappujen kulmiin tai paperisille työmääräinlomakkeille. Vihossa työt pysyvät tallessa, mutta silloin työt on kirjattu ylös vain yhteen paikkaan. Lappuja taas on helppo jakaa asentajille, mutta niihin sisältyy aina riski paperin katoamisesta.

Lue lisää

Miksi sähköisestä toiminnanohjauksesta puhutaan ja mitä tarkoittaa selainpohjaisuus?

Tänä päivänä melkein jokaisella ihmisellä on päivittäin mukana matkapuhelin ja sen mukana internet. Kuitenkin moni yrittäjä sitoo vielä itsensä toimistolle tai työpisteeseen tehdessään töihin liittyviä päivittäisiä hommia. Töiden tiedot on tallennettu papereita pursuaviin mappeihin, vaikka ohjelmistoon tallennettuina ne löytyisivät muutamalla hakusanalla. Eikö olisi kätevää hyödyntää internetin mahdollisuuksia myös yrityksen päivittäisten asioiden hoitamisessa?

Lue lisää