fbpx

Uuden ohjelmiston opettelu sujuu, kun se tehdään yhdessä

Olemme tehneet Evelia-ohjelmiston aktiivista myyntityötä nyt noin neljä kuukautta ja ehdottomasti yleisin vasta-argumentti uuden ohjelmiston hankinnalle on ajan puute. Käyttöönotto ja etenkin uuden ohjelmiston opettelu koetaan hyvin hankalaksi ja vaivalloiseksi, eikä siihen löydy aikaa.

Edellisissä blogiteksteissä olemme jo käsitelleet ohjelmiston vaihtoprosessia ja sen vaiheita. Seuraavissa blogiteksteissä keskitymme ohjelmistotalojen tarjoamiin tukipalveluihin vaihtoprosessin aikana ja sen jälkeen.

On totta, että kuten kaikessa uudessa, myös uuden ohjelmiston opettelu vie aikaa ja vaatii toistoja. Kuinka paljon? Se riippuu hyvin paljon käyttäjän omasta sekä ohjelmistotoimittajan aktiivisuudesta. Kun alkumetrit mennään kunnolla yhdessä läpi ei kestä kauaakaan, kun huomaat, että ohjelmiston käyttö o njo luonnollinen osa yrityksesi arkea.

LÖYDÄ OMA TAPASI OPPIA

Tukimateriaalit

Ohjelmistotalot tarjoavat käytön opiskeluun erilaisia tukimateriaaleja. Toisille sopivat ohjevideot – kun taas toiset pitävät perinteisistä käsikirja-tyyppisistä PDF-ohjeista. Tukimateriaalit on tarkoitettu käyttäjille, jotka pitävät itseopiskelusta ja jotka haluavat tehdä opiskelun omalla ajallaan.

Asiakaspalvelu

Tukimateriaalien lisäksi ohjelmistotalot tarjoavat aina asiakaspalvelun. Asiakaspalvelun hyödyntämisen merkitystä etenkin käytön alkuvaiheessa ei voi liikaa korostaa. Hyvinkin usein asiakkaat soittavat asiakaspalveluun vasta sen jälkeen, kun ovat ensin kymmenen kertaa miettineet ongelmaa itsekseen. Meidän neuvomme on – soita heti. Jos jokin asia mietityttää sinua ohjelmiston käytössä – kysy! Tyhmää kysymystä ei ole vaan tyhmää on olla kysymättä.

Koulutus

Mikäli tavoitteenasi on tehokas ja nopea käyttöönotto – sovi koulutus. Itse opiskelemalla ja matkan varrella kyselemällä pärjää, mutta koulutuksen avulla saat kiinni käytöstä heti alusta alkaen. Yrityskohtaisessa käyttöönottokoulutuksessa varmistetaan, että yrityksen asetukset ovat oikein ja pohja ohjelmiston jouhevalle käytölle on kunnossa. Tämän jälkeen käydään esimerkkitapausten avulla läpi toiminnot, joita juuri sinun yrityksesi ohjelmistossa tarvitsee. Käyttöönoton yhteydessä ohjelmistotalot tarjoavat usein jonkinlaista käyttöönottokoulutuspakettia, joka usein maksaa itsensä moninkertaisena takaisin säästettynä aikana ja vältettyinä hermonmenetyksinä.

KYSY KYSY JA KYSY

Koska tätä asiaa ei voi liikaa korostaa, niin siinä se tuli vielä kerran. Me ohjelmistotalona haluamme sinun voivan keskittyä työhösi yhtä paljon kuin sinä itsekin. Oli tapasi opiskella mikä tahansa yllä olevista – uskalla pyytää apua aina ja heti kun sitä tarvitset.

Me Evelialla haluamme huolehtia siitä, että voit jatkossakin keskittyä töihisi. Siksi Tarjoamme kevään uusille käyttäjille käyttöönottokoulutuksen veloituksetta. Kysy lisää aiheesta tuki@evelia.fi tai 010 3377 255

Jaa kirjoitus

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Tilaa uutiskirjeemme!

Tilaamalla uutiskirjeen pysyt ajantasalla Evelian uusimmista toiminnoista sekä ajankohtaisista uutisista.

Miksi käyttöönottokoulutus kannattaa?

Edellisessä blogitekstissä keskityimme ohjelmistotalojen tarjoamiin tukipalveluihin vaihtoprosessin aikana ja sen jälkeen. Asiakaspalvelu on olemassa asiakasta varten ja sen tarkoituksena on olla ohjelmiston opettelun ja käytön tukena. Asiakaspalveluun toivommekin soitettavan mahdollisimman alhaisella kynnyksellä. Kuitenkin uuden ohjelmiston käyttöönottoon tarjoamme myös kustannustehokkaampaa tapaa, nimittäin koulutusta.

Lue lisää »

KIINNOSTUITKO?