fbpx

Miksi käyttöönottokoulutus kannattaa?

Edellisessä blogitekstissä keskityimme ohjelmistotalojen tarjoamiin tukipalveluihin vaihtoprosessin aikana ja sen jälkeen. Asiakaspalvelu on olemassa asiakasta varten ja sen tarkoituksena on olla ohjelmiston opettelun ja käytön tukena. Asiakaspalveluun toivommekin soitettavan mahdollisimman alhaisella kynnyksellä. Kuitenkin uuden ohjelmiston käyttöönottoon tarjoamme myös kustannustehokkaampaa tapaa, nimittäin koulutusta.

Miksi?

Mikäli tavoitteenasi on tehokas ja nopea käyttöönotto – sovi koulutus. Itse opiskelemalla ja matkan varrella kyselemällä pärjää, mutta koulutuksen avulla saat kiinni käytöstä heti alusta alkaen. Yrityskohtaisessa käyttöönottokoulutuksessa varmistetaan, että yrityksen asetukset ovat oikein ja pohja ohjelmiston jouhevalle käytölle on kunnossa. Tämän jälkeen käydään esimerkkitapausten avulla läpi toiminnot, joita juuri sinun yrityksesi ohjelmistossa tarvitsee. Käyttöönoton yhteydessä ohjelmistotalot tarjoavat usein jonkinlaista käyttöönottokoulutuspakettia, joka usein maksaa itsensä moninkertaisena takaisin säästettynä aikana.

Mitä koulutus pitää sisällään?

Kouluksen aikana päästään tapaamaan kasvotusten. Koulutuspäivä ei ole pelkästään ohjelmiston läpikäyntiä varten, vaan sen aikana pyritään myös käymään läpi keinoja, joiden avulla pystytään tehostamaan yrityksen toimintaa laskutuksen näkökulmasta.

Asiakaskuntamme sijaitsee ympäri Suomea ja välillä voi työkiireiden ohella olla haastavaa saada sovittua koulutuspäivä, jolloin pääsisi matkaamaan toiseen kaupunkiin tai saisi kaikki työmiehet samaan paikkaan samaan aikaan. Tämän takia koulutuksia voidaan tottakai järjestää myös etäyhteydellä.

Ohjelmiston vaihto ei siis tarvitse olla niin hankalaa ja aikaa vievää, kuin moni luulee. Kun vaihtamisprosessin hoitaa fiksusti ja alkuun on valmis panostamaan hieman resursseja, pääsee yritys nopeamman käyttämään uutta ohjelmistoa ja saa siitä samantien parhaan mahdollisen irti.

Jaa kirjoitus

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Tilaa uutiskirjeemme!

Tilaamalla uutiskirjeen pysyt ajantasalla Evelian uusimmista toiminnoista sekä ajankohtaisista uutisista.

Uuden ohjelmiston opettelu sujuu, kun se tehdään yhdessä

Olemme tehneet Evelia-ohjelmiston aktiivista myyntityötä nyt noin neljä kuukautta ja ehdottomasti yleisin vasta-argumentti uuden ohjelmiston hankinnalle on ajan puute. Käyttöönotto ja etenkin uuden ohjelmiston opettelu koetaan usein hyvin hankalaksi ja vaivalloiseksi. Lue blogistamme, miten siitä voisi tehdä helpompaa.

Lue lisää »

KIINNOSTUITKO?