Blogit

5 Vinkkiä, miten voisit tehostaa yrityksesi arkea ohjelmiston ja automatisoinnin avulla

Usein törmätään tilanteeseen, jossa yrityksen toiminta on kasvanut, mutta yrityksen ohjelmistot eivät kuitenkaan ole kehittyneet kasvun mukana. Toinen yleinen tilanne on se, että ajatellaan yrityksen toiminnan olevan liian pientä minkään laajempien ohjelmistojen käytölle. Tämä johtuu useimmiten siitä, ettei nähdä ohjelmiston tuomia etuja, vaan tuijotetaan pelkästään hintaa ja nähdään se pelkästään kuluna eikä sijoituksena.

Lue lisää

Verkkolaskutukseen siirtyminen. Mikä, miten ja miksi? – Osa II

Verkkolaskutuksen avulla päästään eroon turhasta paperien pyörittelystä ja vältytään inhimillisiltä virheiltä. Näin säästetään niin laskuttajan kuin laskun vastaanottajan aikaa ja rahaa. Tämän tulisikin jo riittä syyksi, miksi verkkolaskutukseen kannattaa siirtyä.

Blogisarjan ensimmäisessä osassa käsiteltiin verkkolaskutukseen liittyvää yleistä sanastoa, miten verkkolaskutus käytännössä toimii ja miten siihen voidaan siirtyä. Tässä kirjoituksessa keskitymme tarkemmin syihin, miksi verkkolaskutukseen kannattaa siirtyä.

Lue lisää

Mitä jos pääsisit eroon piuhoista ja papereista?

Olisiko aika päästä eroon piuhoista ja papereista? Selainpohjainen ohjelmisto mahdollistaa ohjelmistoon kirjautumisen missä ja milloin tahansa laitteesta riippumatta. Enää ei tarvitse kirjata asioita paperille tai välttämättä edes raahata kannettavaa tietokonetta työmaalle, kun esim. tabletit ja älypuhelimet mahdollistavat käytön myös suoraan työmaalla. Tässä blogikirjoituksessa käymme läpi edut, joita saavutat selainpohjaisella Evelialla.

Lue lisää

Verkkolaskutukseen siirtyminen. Mikä, miten ja miksi? – Osa I

Verkkolaskutus on yleistynyt paljon varsinkin yritysten keskuudessa viime vuosien aikana. Yksinkertaisuudessaan verkkolaskutuksen avulla päästään eroon paperisten laskujen lähettämisestä, mikä säästää laskuttajan aikaa, sekä on myös se edullisempi vaihtoehto. Tässä blogisarjassa käydään läpi verkkolaskutukseen liittyvää yleistä termistöä, miten verkkolaskutus toimii ja miten siihen voidaan siirtyä. Kerromme myös esimerkein, miksi verkkolaskutus kannattaa ja miksi siihen kannattaa siirtyä, oli sitten pieni tai isompi yritys. Blogisarjan ensimmäisessä osassa keskitymme tarkemmin siihen, mitä verkkolaskutus on ja miten siihen siirtyminen käytännössä tapahtuu.

Lue lisää

Miksi ostolaskut kannattaa sisällyttää laskutusohjelmaan? – OSA II

Ostolaskujen avulla voidaan helpottaa ja tehostaa koko laskuprosessia tarvikehankinnasta myyntilaskutukseen. Oletko joskus pohtinut, miksi ostolaskut kannattaa sisällyttää laskutusohjelmaan? Tai miksi ostolaskut kannattaa vastaanottaa sähköisessä muodossa? Tässä blogitekstisarjassa käsittelemme, miten ostolaskuja voidaan hyödyntää Evelialla ja miksi ostolaskut kannattaa sisällyttää laskutusohjelmaan. OSA I käsiteli yleisiä syitä, miksi ostolaskut kannattaa sisällyttää laskutusohjelmaan ja nämä syyt pähkinän kuoressa ovat yrityksen saama ajallinen ja rahallinen säästö.

Lue lisää

Miksi ostolaskut kannattaa sisällyttää laskutusohjelmaan? – OSA I

Ostolaskut eli ostot tarkoittavat niitä laskuja, jotka sisältävät tuotteita, jotka ostetaan tavarantoimittajilta ja jotka on tarkoitus myydä asiakkaille, sekä muita laskuja kuten esim. yrityksen muut kulut kuten puhelinlaskut. Ostolaskujen avulla voidaan helpottaa ja tehostaa koko laskuprosessia tarvikehankinnasta myyntilaskutukseen. Oletko joskus pohtinut, miksi ostolaskut kannattaa sisällyttää laskutusohjelmaan? Tai miksi ostolaskut kannattaa vastaanottaa sähköisessä muodossa? Seuraavassa blogitekstisarjassa tulemme käsittelemään, miten ostolaskuja voidaan hyödyntää Evelialla ja miksi ostolaskut kannattaa sisällyttää laskutusohjelmaan.

Lue lisää

Jos ohjelmiston opettelu kestää yli vuoden, olisiko syytä vaihtaa helppokäyttöisempään?

Edellisissä blogiteksteissämme keskityimme ohjelmiston vaihtoprosessiin ja mitä apuja yrityksen kannattaa hyödyntää, jotta vaihto ja uuden ohjelmiston opettelu sujuisi mahdollisimman vaivattomasti ja nopeasti. Tärkeitä apuja ovat asiakaspalvelu ja koulutus, mutta entä jos nämä avut on hyödynnetty eikä ohjelmiston käyttö siltikään oikein suju? Tässä tullaankin siihen, että ohjelmistojen käytettävyydessä on suuria eroja. Siksi kysynkin: jos ohjelmiston opettelu kestää yli vuoden, olisiko syytä vaihtaa helppokäyttöisempään?

Lue lisää

Miksi käyttöönottokoulutus kannattaa?

Edellisessä blogitekstissä keskityimme ohjelmistotalojen tarjoamiin tukipalveluihin vaihtoprosessin aikana ja sen jälkeen. Asiakaspalvelu on olemassa asiakasta varten ja sen tarkoituksena on olla ohjelmiston opettelun ja käytön tukena. Asiakaspalveluun toivommekin soitettavan mahdollisimman alhaisella kynnyksellä. Kuitenkin uuden ohjelmiston käyttöönottoon tarjoamme myös kustannustehokkaampaa tapaa, nimittäin koulutusta.

Lue lisää

Uuden ohjelmiston opettelu sujuu, kun se tehdään yhdessä

Olemme tehneet Evelia-ohjelmiston aktiivista myyntityötä nyt noin neljä kuukautta ja ehdottomasti yleisin vasta-argumentti uuden ohjelmiston hankinnalle on ajan puute. Käyttöönotto ja etenkin uuden ohjelmiston opettelu koetaan usein hyvin hankalaksi ja vaivalloiseksi. Lue blogistamme, miten siitä voisi tehdä helpompaa.

Lue lisää