Evelian uudet ominaisuudet 01/2021

Evelian vuoden ensimmäinen ohjelmistopäivitys sisälsi taas huiman määrän uusia ominaisuuksia. Uutena Eveliasta löydät nyt:

✔️ Kaksi uutta dynaamista lomaketta lue lisää

✔️ Uusia toimintoja ostolaskujen hallintaan, kuten esimerkiksi ostolaskun ja saajan poistomahdollisuus lue lisää

✔️ Uusi integraatio Emce-kirjanpito-ohjelmaan lue lisää

✔️ Uusia toimintoja projektihallintatyökaluun lue lisää

✔️ Kohteen ja asiakkaan tietoihin lisätty uusi kenttä – organisaatioyksikkö lue lisää

✔️Asiakastietojen työlle täyttyvät oletuskentät lue lisää

Uudet dynaamiset lomakkeet

Eveliasta löytyy nyt kaksi uutta dynaamista lomaketta:

1. Öljypoltinhuolto / mittaus

2. Tulityölomake

Huom!

Lämpöpumppulomakkeelle on lisätty uusia kenttiä.

Ostolaskujen uudet ominaisuudet

Ostolaskujen hallintaan liittyviä uusia ominaisuuksia saatiin ohjelmistopäivityksen mukana kolme kappaletta: 

1.  ostolaskun poistaminen

2. Saajan poistaminen

3. Saajan asettaminen maksukieltoon

4. Epäonnistuneen ostolaskun uudelleen maksuun vienti

Ostolaskun poistaminen Eveliasta

Voit nyt poistaa ostolaskun Eveliasta, mikäli tarve sitä vaatii. Huom! Et voi kuitenkaan poistaa maksatukseen laitettua tai jo maksettua ostolaskua.

Näin poistat ostolaskun:

Ostot >> klikkaa haluttu ostolasku auki >> klikkaa oikeassa yläkulmassa sijaitsevaa ”Poista ostolasku”

Ostolaskun saajan poistaminen Eveliasta

Voit nyt poistaa ostolaskun saajan Eveliasta, mikäli tarve sitä vaatii. Saajan saa poistettua saajan perustiedoista. 

Näin poistat saajan:

Saajat >> valitse saaja ja klikkaa se auki >> klikkaa ”Poista saaja” 

Huom!

Mikäli saajalta on tullut ostolaskuja, tulee sinun valita näille ostolaskuille uusi saaja.

Saajan asettaminen maksukieltoon

Voit asettaa ostolaskun saajan maksukieltoon. Maksukiellossa olevien saajien ostolaskuja ei voi hyväksyä. Maksukielto asetetaan saajan perustiedoista.

Näin asetat saajan maksukieltoon:

Klikkaa auki saajarekisteri >> valitse saaja ja klikkaa se auki >> rastita ”Maksukielto” >> tallenna muutokset

Epäonnistuneet ostolaskut

Mikäli ostolaskun maksatus jostain syystä epäonnistuu, on tätä varten nyt julkaistu kolme uutta ominaisuutta:

1. Näet heti Evelian etusivulla, mikäli sinulla on epäonnistuneita ostolaskuja alla olevan kuvan mukaisesti

2. Ostot-sivulle ilmestyy uusi välilehti ”epäonnistuneet”, josta löydät epäonnistuneet ostolaskut

3. Voit laittaa epäonnistuneet ostolaskut uudelleen maksatukseen

ostolaskun tila muuttuu ”Epäonnistunut” >> ”Odottaa maksatusta”

Uusi integraatio EmCe-kirjanpito-ohjelmaan

Eveliasta löytyy nyt uusi integraatio EmCe-kirjanpito-ohjelmaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Eveliasta saa nyt ladattua Emce-kirjanpito-ohjelmaan yhteensopivat kirjanpitoaineistot.

Projektien uudet ominaisuudet

Projektit saivat ohjelmistopäivityksen mukana muutamia perustekemistä helpottavia toimintoja, jotka ovat:

  • Automaattinen työn luonti
  • Työlistaukseen uusi välilehti ”Projektilähetteet”
  • Pprojektien PDF-tulosteissa nyt omat otsikkotekstit: Makuserätaulukko, projektityö sekä työ, riippuen siitä, mikä PDF on kyseessä.

Automaattinen työn luonti

Tästä lähtien, kun Evelialla luodaan uusi projekti, luo Evelia automaattisesti kyseiselle projektille myös työn. Automaattisesti luotu työ löytyy projektin Työt-välilehdeltä, sekä työ & lähetteet -listauksesta.

Työlistauksen uusi projektilähetteet-välilehti

Evelian Työt & lähetteet -listaus sai uuden välilehden ”Projektilähetteet”, josta löytyy tästä eteenpäin kaikkien projektien työt. Myös kaikki automaattisesti luodut projektityöt löytyvät täältä.

Kohteen ja asiakkaan tiedoissa nyt organisaatioyksikkö-kenttä

Kohteen ja asiakkaan tietoihin on lisätty uusi kenttä: organisaatioyksikkö. Kyseinen kenttä tulee myös laskun xml:ään, jonka ansiosta lasku saadaan kohdistumaan entistä tarkemmin esimerkiksi oikealle taloyhtiölle, mikäli niitä on useampi.

Organisaatioyksikön asettaminen asiakastietoihin:

Asiakkaat >> avaa haluttu asiakas >> täytä tietoihin organisaatioyksikkö >> tallenna muutokset

Organisaatioyksikön asettaminen kohdetietoihin:

Kohteet >> avaa haluttu kohde >> täytä tietoihin organisaatioyksikkö >> tallenna muutokset

Asiakastietojen työlle täyttyvät oletuskentät

Asiakkaan tietoihin on lisätty uutena oletuskentät, joita ovat:

  • viitteenne
  • viitteemme
  • merkki
  • kustannuspaikka
  • tilaaja
  • maksuehto
  • käänteisen ALV:n käyttö.
 

Kun nämä kentät on asetettu asiakkaan tietoihin, täyttyvät ne automaattisesti aina työn tietoihin, mikäli annat tälle työtä luodessasi luvan. Tämän avulla työn luominen onnistuu entistä nopeampaa, kun näitä kenttiä ei tarvitse enää käsin täyttää.

Jaa kirjoitus

Tilaa uutiskirjeemme!

Tilaamalla uutiskirjeen pysyt ajantasalla Evelian uusimmista toiminnoista sekä ajankohtaisista uutisista.

Ota ensimmäinen askel kohti kannattavampaa liiketoimintaa