Evelian vuoden ensimmäinen ohjelmistopäivitys sisälsi taas huiman määrän uusia ominaisuuksia. Uutena Eveliasta löydät nyt:
Kaksi uutta dynaamista lomaketta lue lisää
Uusia toimintoja ostolaskujen hallintaan, kuten esimerkiksi ostolaskun ja saajan poistomahdollisuus lue lisää
Uusi integraatio Emce-kirjanpito-ohjelmaan lue lisää
Uusia toimintoja projektihallintatyökaluun lue lisää
Kohteen ja asiakkaan tietoihin lisätty uusi kenttä – organisaatioyksikkö lue lisää
Asiakastietojen työlle täyttyvät oletuskentät lue lisää
Uudet dynaamiset lomakkeet
Eveliasta löytyy nyt kaksi uutta dynaamista lomaketta:
1. Öljypoltinhuolto / mittaus
2. Tulityölomake
Huom!
Lämpöpumppulomakkeelle on lisätty uusia kenttiä.
Ostolaskujen uudet ominaisuudet
Ostolaskujen hallintaan liittyviä uusia ominaisuuksia saatiin ohjelmistopäivityksen mukana kolme kappaletta:
1. ostolaskun poistaminen
2. Saajan poistaminen
3. Saajan asettaminen maksukieltoon
4. Epäonnistuneen ostolaskun uudelleen maksuun vienti
Ostolaskun poistaminen Eveliasta
Voit nyt poistaa ostolaskun Eveliasta, mikäli tarve sitä vaatii. Huom! Et voi kuitenkaan poistaa maksatukseen laitettua tai jo maksettua ostolaskua.
Näin poistat ostolaskun:
Ostot >> klikkaa haluttu ostolasku auki >> klikkaa oikeassa yläkulmassa sijaitsevaa ”Poista ostolasku”
Ostolaskun saajan poistaminen Eveliasta
Voit nyt poistaa ostolaskun saajan Eveliasta, mikäli tarve sitä vaatii. Saajan saa poistettua saajan perustiedoista.
Näin poistat saajan:
Saajat >> valitse saaja ja klikkaa se auki >> klikkaa ”Poista saaja”
Huom!
Mikäli saajalta on tullut ostolaskuja, tulee sinun valita näille ostolaskuille uusi saaja.
Saajan asettaminen maksukieltoon
Voit asettaa ostolaskun saajan maksukieltoon. Maksukiellossa olevien saajien ostolaskuja ei voi hyväksyä. Maksukielto asetetaan saajan perustiedoista.
Näin asetat saajan maksukieltoon:
Klikkaa auki saajarekisteri >> valitse saaja ja klikkaa se auki >> rastita ”Maksukielto” >> tallenna muutokset
Epäonnistuneet ostolaskut
Mikäli ostolaskun maksatus jostain syystä epäonnistuu, on tätä varten nyt julkaistu kolme uutta ominaisuutta:
1. Näet heti Evelian etusivulla, mikäli sinulla on epäonnistuneita ostolaskuja alla olevan kuvan mukaisesti
2. Ostot-sivulle ilmestyy uusi välilehti ”epäonnistuneet”, josta löydät epäonnistuneet ostolaskut
3. Voit laittaa epäonnistuneet ostolaskut uudelleen maksatukseen
ostolaskun tila muuttuu ”Epäonnistunut” >> ”Odottaa maksatusta”
Uusi integraatio EmCe-kirjanpito-ohjelmaan
Eveliasta löytyy nyt uusi integraatio EmCe-kirjanpito-ohjelmaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Eveliasta saa nyt ladattua Emce-kirjanpito-ohjelmaan yhteensopivat kirjanpitoaineistot.
Projektien uudet ominaisuudet
Projektit saivat ohjelmistopäivityksen mukana muutamia perustekemistä helpottavia toimintoja, jotka ovat:
- Automaattinen työn luonti
- Työlistaukseen uusi välilehti ”Projektilähetteet”
- Pprojektien PDF-tulosteissa nyt omat otsikkotekstit: Makuserätaulukko, projektityö sekä työ, riippuen siitä, mikä PDF on kyseessä.
Automaattinen työn luonti
Tästä lähtien, kun Evelialla luodaan uusi projekti, luo Evelia automaattisesti kyseiselle projektille myös työn. Automaattisesti luotu työ löytyy projektin Työt-välilehdeltä, sekä työ & lähetteet -listauksesta.
Työlistauksen uusi projektilähetteet-välilehti
Evelian Työt & lähetteet -listaus sai uuden välilehden ”Projektilähetteet”, josta löytyy tästä eteenpäin kaikkien projektien työt. Myös kaikki automaattisesti luodut projektityöt löytyvät täältä.
Kohteen ja asiakkaan tiedoissa nyt organisaatioyksikkö-kenttä
Kohteen ja asiakkaan tietoihin on lisätty uusi kenttä: organisaatioyksikkö. Kyseinen kenttä tulee myös laskun xml:ään, jonka ansiosta lasku saadaan kohdistumaan entistä tarkemmin esimerkiksi oikealle taloyhtiölle, mikäli niitä on useampi.
Organisaatioyksikön asettaminen asiakastietoihin:
Asiakkaat >> avaa haluttu asiakas >> täytä tietoihin organisaatioyksikkö >> tallenna muutokset
Organisaatioyksikön asettaminen kohdetietoihin:
Kohteet >> avaa haluttu kohde >> täytä tietoihin organisaatioyksikkö >> tallenna muutokset
Asiakastietojen työlle täyttyvät oletuskentät
Asiakkaan tietoihin on lisätty uutena oletuskentät, joita ovat:
- viitteenne
- viitteemme
- merkki
- kustannuspaikka
- tilaaja
- maksuehto
- käänteisen ALV:n käyttö.
Kun nämä kentät on asetettu asiakkaan tietoihin, täyttyvät ne automaattisesti aina työn tietoihin, mikäli annat tälle työtä luodessasi luvan. Tämän avulla työn luominen onnistuu entistä nopeampaa, kun näitä kenttiä ei tarvitse enää käsin täyttää.