Teknologia, kuten myös talotekniikka- ja rakennusalan yritysten tarpeet, kehittyvät ja muuttuvat koko ajan. Jotta ohjelmisto pystyy vastaamaan käyttäjiensä tarpeisiin, tulee sitä kehittää jatkuvaan tahtiin.
Evelian suurimpiin kulmakiviin kuuluukin jatkuva, asiakkaita kuunteleva ohjelmistokehitys, mutta kuka, miten ja missä ohjelmistoa kehitetään ja millä tavoin Evelialla varmistetaan, että asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin kyetään vastaamaan nyt ja tulevaisuudessa?
MadBooster Oy – Velhot Evelian kehityksen takana
Eveliaa kehittää Mad Booster Oy, joka on Evelian kanssa samassa rakennuksessa toimiva kotimainen tuotekehitysyhtiö. Mad Booster on vuonna 2016 perustettu yritys, joka keskittyy pääosin Evelian kehittämiseen.
Kotimaisen ohjelmistokehityksen edut
Evelian myynti ja tuki tekevät tiivistä yhteistyötä Mad Booster Oy :n eli Evelian kehitystiimin kanssa. Mutta miten tiivis yhteistyö käytännössä näkyy jokapäiväisessä arjessa ja miksi se on elintärkeää?
🏢 Sama lokaatio = helppo, nopea ja suoraviivainen kommunikaatio eri tiimien välillä = nopea reagointikyky
💭 Kehitystiimi saa reaaliajassa palautetta ja ideoita Evelian myynti- ja tukitiimiltä niin uusista, vanhoista kuin tulevista ominaisuuksistakin. Koska myynti ja tuki saavat aktiivisesti palautetta asiakkailta suoraan kentältä, pystytään Eveliaa kehittämään entistä käyttäjäystävällisemmäksi aina asiakkaiden toiveita kuunnellen.
Toisin sanoen, kotimainen ja samassa lokaatiossa toimiva ohjelmistokehitys mahdollistaa erittäin nopean ja asiakkaita kuuntelevan kehitystahdin, jonka ansiosta asiakkaiden haasteisiin ja toiveisiin pystytään reagoimaan nopeasti.
Nykyaikaiset tekniikat mahdollistavat fiksut toiminnallisuudet
Eveliaa kehittävästä Mad Boosterista löytyy vanhojen konkareiden lisäksi nuoria tekijöitä, joilla on paras osaaminen tämän päivän tekniikoista ja trendeistä. Näin Evelian kehityksessä yhdistyy vuosien kokemuksen tuoma varmuus ja uudempien tekijöiden erilainen ja vanhoja tapoja haastavat ajattelutavat.
”Evelian teknologiavalinnat ovat vakiintuneet, mutta tiimi pitää huolta, että kaikki käytettävät kirjastot ovat ajan tasalla ja sen myötä suuriakin muutoksia ja päivityksiä ohjelmistoon on tehty ja tullaan jatkossa tekemäänkin. Koska käytössämme on uusin teknologia, mahdollistaa se Eveliaan fiksujen ja nykyaikaisten toiminnallisuuksien luonnin.” – Tomi Nokkala, teknologiajohtaja
”Plussapuolia nykyaikaisen, alakohtaisen softan kehittämisessä on myös se, että sen myötä on mahdollisuus vaikuttaa ja uudistaa alan totuttuja toimintatapoja, jotta saadaan kenttätyössä työskentelevien henkilöiden työntekoa tehostettua entisestään ohjelmistokehittäjien tarjoaman työkalun avulla.” – Sami Nieminen, Full Stack developer
Evelian kehityksen kolme peruspilaria: ripeys, käytettävyys ja asiakkaiden tarpeet
Eveliaa kehitetään jatkuvaan tahtiin. Ohjelmistopäivityksiä julkaistaan noin muutaman kerran kuukaudessa sisältäen niin vanhojen toimintojen paranteluja kuin myös täysin uusia ominaisuuskokonaisuuksia. Ripeästä ohjelmistokehitystahdista hyvänä todisteena on Evelian kehitys kuluneiden vuosien aikana.
”Kolme vuotta sitten meillä oli juuri julkaistu laskutusversio ja olimme ihan lähtökuopissa messuilla ensimmäisenä päivänä. Tänä päivänä hoidamme jo koko yrityksen toiminnanohjausta sen laskutuksen lisäksi.” – Juha Saarikoski
Evelian uusien ohjelmistopäivityksien tavoitteena on aina helpottaa, suoraviivaistaa ja mahdollisuuksien mukaan automatisoida mahdollisimman monet eri toiminnot, jotta ohjelmistolla kyettäisiin vähentämään entistä enemmän yrittäjien manuaalista työtä. Ohjelmistokehityksessä kuunnellaan aina asiakkaiden palautetta, johon reagoidaan mahdollisimman ketterästi. Vaikka jokaikistä toivetta ei aina pystytä toteuttamaan, napsii Evelian kehitystiimi asiakaspalautteista ne pyydetyimmät kehitystoiveet, jotka asetetaan mahdollisuuksien mukaan kehitysjonon kärkeen, toki aina ohjelmiston käytettävyys edellä.