Toteutimme loka-marraskuun aikana asiakastyytyväisyyskyselyn, jossa asiakkaamme pääsivät arvioimaan niin Evelia-ohjelmistoa kuin Evelian asiakaspalvelun tasoa, sekä antamaan palautetta ja kehitysideoita toimintamme kehittämiseksi. Kyselyyn saimme 138 asiakasyrityksemme vastaukset.
Halusimmekin nyt jakaa kanssanne muutamia asiakastyytyväisyyskyselymme tuloksia, joista olemme ylpeitä Evelialla.
Asiakkaat erittäin tyytyväisiä Eveliaan
91,31% asiakaskyselymme vastaajista kertoi olevansa tyytyväisiä Eveliaan kokonaisuudessaan, joka on 0,81% parempi kuin viime vuonna. 95,62% vastaajista kertoi Evelian ominaisuuksien vastaavan yrityksen tarpeita ja 92,7% kokeekin Evelian antavan vastinetta rahoilleen.
95,62% vastaajista kertoi Evelian ominaisuuksien vastaavan yrityksen tarpeita.
Vastaajien keskuudessa 60,58% kuvaili Eveliaa helppokäyttöiseksi, 57,66% nykyaikaiseksi ja 40,15% luotettavaksi ohjelmistoksi. Myös ohjelmiston tehokkuus, hinta-laatu-suhde ja nopea kehittyvyys saivat asiakkailtamme useita mainintoja.
Evelian NPS nousi huimaan 67:ään
92,49% asiakaskyselymme vastaajista kertoi voivansa suositella Eveliaa kollegalleen. 76,47% vastanneista kertoi myös jo suositelleensa Eveliaa kollegalleen. Toteutimme asiakastyytyväisyyskyselyssä myös NPS:n, jonka tulos nousi viime vuoden 53,4:stä 67:ään, joka on selkeästi B2B-ohjelmistoalan keskiarvoa (44) korkeampi.
Mikä NPS?
NPS eli Net Promoter Score:lla mitataan asiakasuskollisuutta. NPS on yleisesti käytetty mittari, jonka vuoksi se onkin niin toimialakohtaisesti kuin kansainvälisestikin vertailtava tunnusluku. NPS kertoo puhtaasti, ovatko yrityksen asiakkaat halukkaita suosittelemaan yrityksen tuotteita ja palveluita muille.
Asiakaspalvelun taso on onnistuttu pitämään korkealla, vaikka kasvu on ollut merkittävää
Toimiva asiakaspalvelu on alusta alkaen ollut Evelian toiminnan keskiössä. Tämän vuoksi Evelian asiakastyytyväisyyskyselyssä keskityttiin vahvasti myös asiakaspalvelun vastausaikoihin, sekä ongelmanratkaisukykyyn.
98,54% vastaajista kertoi saaneensa asiakaspalveluumme yhteyden nopeasti tai nopeammin kuin osasi odottaakaan.
94,08% vastaajista kertoi olevansa tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä Evelian asiakas- ja tukipalveluiden tasoon. Asiakastyytyväisyyskyselyn vastaajista 98,54% kertoi saaneensa asiakaspalveluumme yhteyden nopeasti tai nopeammin kuin osasi odottaakaan, joka on 2,34% korkeampi kuin viime vuonna.
89,06% oli sitä mieltä, että Evelian asiakaspalvelussa ymmärretään hyvin asiakkaiden ongelmat ja kysymykset, joka on suuressa osassa onnistunutta ongelmanratkaisua. 95,62% kertoi myös saaneensa ratkaisun ongelmaansa nopeasti Evelian tukipalveluiden kautta, joka on 2,22% parempi kuin viime vuonna.
Asiakastyytyväisyyskysely kertoi, että olemme tehneet asioita oikein
Vastaajat saivat myös mahdollisuuden antaa palautetta ja kehitysideoita koskien Evelia-ohjelmistoa, sekä Evelian asiakaspalvelua. Halusimmekin nostaa palautteiden joukosta muutamia kommentteja, jotka kertoivat, että olemme tehneet asioita oikein.
”Tosi hyvä ja helppokäyttönen ohjelma ja super hyvä kirjanpitäjä!”
”Kaikki henkilöt joihin ollaan oltu yhteydessä tietävät mitä hyvä asiakspalvelu on, tietävät että säästetty aika on yrittäjille rahaa. Kontrasti kilpailijoihin valtava! (kokeiltu vuosien saatossa 6 kilpailevaa järjestelmää).”
”Jatkakaa samaan malliin. 🙂 ”
”Asiakaspalvelu toimii hienosti, yksi paras asia Eveliassa ja voisi sanoa, että toimiva tuki on tällaisten järjestelmien kantava voimavara.”