Asiakkaan tiedoista löytyy laskutustietojen lisäksi vapaavalintaisia oletuskenttiä. Kun nämä kentät on asetettu asiakkaan tietoihin, täyttyvät ne automaattisesti aina työn tietoihin, mikäli annat työtä luodessasi luvan.
Tässä ohjeessa käymme läpi, mitä asiakastietojen oletuskentät ovat, miten ne tallennetaan asiakkaan tietoihin ja miten ne työllä toimivat.
Oletuskenttien asettaminen asiakkaan tietoihin
- Ensin sinun tulee tallentaa oletuskentät asiakastietoihin, joten avaa halutun asiakkaan tiedot asiakasrekisteristä.
- Oletuskentät löytyvät sivun alareunasta otsikon "Oletukset" alta.
- Oletuskentiksi voidaan asettaa "Viitteenne", "Viitteemme", "Merkki", "Kustannuspaikka", "Tilaaja", "Maksuehto" sekä käänteisen ALV:n käyttö.
Lisäksi oletuksissa voidaan määritellä lomaketyyppi kyseiselle asiakkaalle. Lomakkeiden muokkaamisesta katso lisää täältä.
- Täytä halutut tiedot ja tallenna muutokset.
Oletuskenttien toiminta työllä
- Seuraavaksi luomme uuden työn kyseiselle asiakkaalle. Mene työlistaukseen ja klikkaa "Uusi työ / lähete".
- Lisää työlle asiakas.
- Mikäli asiakkaalle on asetettu oletuskentät, tulee näkyviisi alla olevan mukainen "Huomio!"-kenttä, joka kysyy halutaanko asiakkaan oletusarvoja käyttää kyseisellä työllä.
- Mikäli valitset korvaa arvot, täyttää Evelia asiakkaan tiedoista löytyvät oletuskenttätiedot työlle.