On jälleen aika asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksille!
Kysely toteutettiin loka-marraskuun aikana ja saimme 121 vastausta – kiitos jokaiselle! Palautteenne on aina meille tärkeää, sillä se ohjaa meitä eteenpäin ja aina parempaan suuntaan.
Kysely toteutettiin tänä vuonna anonyymisti, jotta jokainen vastaaja voisi tuntea olonsa turvalliseksi vastatessaan ja jotta palaute olisi mahdollisimman suoraa. Saimmekin suuren määrän avoimia vastauksia, jotka sisälsivät niin kehitysehdotuksia, kysymyksiä kuin yleisesti palautetta Eveliasta. Evelian NPS-lukema oli tänä vuonna 45,3, joka on B2B-ohjelmistoalan keskihujakoilla. NPS:llä eli Net Promoter Scorella mitataan asiakasuskollisuutta ja suositteluja.
Ympäripyöreiden lauseiden sijaan tässä olisi raakaa dataa vastauksista
- Vastaajista yhteensä 89 % oli erittäin tai pääosin tyytyväisiä Eveliaan yleisellä tasolla.
- Vastaajista 79 % suosittelisi Eveliaa asteikolla 1–10 arvosanoilla 8–10, jossa 10 on erittäin todennäköisesti. Tämän lisäksi jopa 74 % on jo suositellut Eveliaa kollegalle.
- Vastaajista yhteensä 87 % koki Evelian ominaisuuksien vastaavan yrityksen tarpeita, ja samalla 90 % koki Evelian antavan vastinetta rahoille.
- Eveliaa kuvailtiin nykyaikaiseksi, helppokäyttöiseksi, luotettavaksi sekä nopeasti kehittyväksi ohjelmistoksi.
Vastauksia avoimiin palautteisiin
Avoimet palautteet ohjelmistosta sisälsivät paljon erilaisia kehitysehdotuksia. Vastauksissa toivottiin parannuksia jo olemassa oleviin ominaisuuksiin sekä kokonaan uusia toimintoja. Alla listausta kysytyimmistä ja toivotuimmista ominaisuuksista, jotka löytyvät jo Eveliasta tai ovat kehitteillä.
Palaute: ”Laskun päivämäärä pitäisi pystyä määrittelemään erikseen ja laskun eräpäivän määritys erikseen.”
Vastaus: Laskutusvaiheessa sekä laskun päivämäärän, että eräpäivän voi asettaa käsin. Eräpäivän käsin asettamiseksi maksuehdon on oltava “Valitsen eräpäivän käsin”.
Palaute: “Kalenteria voisi kehittää siten, että voisi yhdistää vapaa-ajan kalenterin työkalenteriin”
Vastaus: Kalenterin voi yhdistää omaan vapaa-ajan kalenteriin, esim. Outlook tai Google Calendar, lähettämällä kutsulinkin Eveliasta toiseen kalenteripalveluun.
Asetukset > Viestiasetukset
Oman kalenterin sisältöä ei voi puolestaan tuoda Eveliaan.
Jokaisella työntekijällä on oma kalenteri ja todennäköisesti eri alusta – toisella Outlook, toisella Google Calendar, kolmannella Applen kalenteri jne. Tämän takia näiden integroiminen yhteen kalenteriin ei ole mahdollista. Toisaalta tämän johdosta työkalenteri Eveliassa pysyy siistinä ja selkeänä.
Palaute: “Karttaominaisuus olisi hyvä”
Vastaus: Syksyn aikana uutena ominaisuutena on julkaistu Näytä kartalla -ominaisuus, jolla voidaan tarkastella asiakkaita, kohteita ja työlähetteitä kartalla. Jos käytössäsi on Evelia Plus, tulee sinun päivittää tilaus Evelia Pro -versioon. Saadaksesi ominaisuuden käyttöön, ole yhteydessä myyntiin 010 3377 333.
Palaute: “Kirjanpito voisi olla mukana ohjelmassa”
Vastaus: Kirjanpito-osion kehitystyö on jo aloitettu Eveliassa.
Palaute: “Varmasti olisi (palautetta), kunhan oppisin ensin kunnolla käyttämään”
Vastaus:Järjestämme koulutuksia sekä webinaareja, joissa kerromme mm. uusista ominaisuuksista ja niiden käytöstä.
Olisiko sinulla ehdotuksia webinaarien sisältöön? Jäikö jostain uudistuksesta uupumaan tietoa vuosien varrella? Voit jättää ehdotuksen sähköpostitse tuki@evelia.fi – Käymme läpi ehdotuksia jatkuvasti ja suunnittelemme webinaarit palautteiden perusteella.
Palaute: “Tuntikirjauksissa työlähetteessä voisi olla asentajan nimi näkyvillä. Työntekijöiden lähetteiden muokkaamista ja uusien lähetteiden tekoa pystyttävä rajaamaan.”
Vastaus: Asentajan nimi ja tarvittaessa myös kirjauksen päivämäärä tulee näkyviin työlähetteelle, mikäli nämä asetukset ovat voimassa:
Jos halutaan rajata työntekijän muokkausoikeuksia sovelluksessa, tulee hänet asettaa alihankkijaksi.
Palaute: “Appiin kun saisi näkymään työntilaaja kohdan”
Vastaus:Evelia Work -sovellukseen tulee seuraavassa päivityksessä työn tilaaja -kenttä.
Palaute: “Ostokuittien kohdistus lähetteelle”
Vastaus: Ostokuittien kohdistus lähetteelle on jo kehityslistalla.
Palaute: “Ostolaskut pitää saada siirtää oikealle kuukaudelle”
Vastaus: Ostolaskut voidaan kyllä siirtää oikealle kuukaudelle ja kirjanpidon siirtoaineisto käsittelee ostolaskun laskun päivän perusteella. Päiväyksen vaihto onnistuu muokkaamalla ostolaskua Eveliassa, kirjanpitoaineistoon siirtyy eveliassa näkyvä “laskun pvm” tositepäivänä.
Palaute: ”Ostolaskunäkymään värikorostus esim. keltaisella värillä, jos laskun eräpäivä lähestyy esim. seuraavana päivänä.”
Vastaus: Ostolaskun näkymässä on mahdollista järjestää laskut eräpäivän mukaan, jolloin esimerkiksi näkee listauksen eräpäiväjärjestyksessä. Suosittelemme tässä tapauksessa myös hyödyntämään Kassavirtaennuste-raporttia, jossa näet yhdellä listauksella helposti kaiken rahaliikenteen osalta ja raportilla pystyt tarkasteleman laskuja paremmin päivätasolla.
Palaute: “Palkkaosion kun saisi niin olisi hyvä.”
Vastaus:Palkat-osio on kehityksessä ja tulossa Eveliaan ensimmäisille pilottikäyttäjille vuoden 2025 alussa.
Palaute: “Lomakepohjia esim. ilmalämpöpumpun huoltoon, antennimittauspöytäkirja, lämmityksen mittauspöytäkirja.”
Vastaus: Eveliaan on saatavilla lomake-editori, jolla voit tehdä useita erilaisia lomakkeita.
Palaute: “Olisi hyvä, jos eveliasta olisi halpa”lite” versio”
Vastaus: Eveliasta on tulossa ”lite”-versio, josta käytetään tällä hetkellä nimitystä Evelia Start. Evelia Start tulee olemaan pelkästään puhelinsovelluksen muodossa ja tarkoituksena on yksinkertaistaa ohjelmisto sopivaksi pienyrittäjille, uusille yrittäjille ja talotekniikan aliurakoitsijoille. Evelia Start vaatii Procountor-kirjanpito-ohjelmiston toimiakseen. Tuki muihin kirjanpito-ohjelmiin tehdään myöhemmin.
Palaute:“Ostolaskujen hyväksyntä ja kohdistus mobiiliin”
Vastaus: Ostolaskujen hyväksyntä ja kohdistus mobiilissa on tulossa Evelia Workin uudessa versiossa tammikuun 2025 alussa.
Palaute: ”Mahdollisuus ”tägätä” ostolasku toiselle henkilölle niitä selatessa”
Vastaus: Eveliassa on mahdollisuus ”tägätä” eli linkittää lasku toiselle henkilölle asettamalla se pitoon ja selitteeksi henkilön nimi. Myös ostolaskun hyväksyntä voidaan vaatia halutulta henkilöltä, jolloin se näkyy kyseisellä käyttäjällä omalla listallaan.
Asiakaspalvelusta tykätään ja toivotaan sen jatkuvan yhtä laadukkaana jatkossakin
Evelian nopea ja ratkaisukeskeinen asiakaspalvelu loisti jälleen tuloksissa. Jopa 93 % asiakkaistamme oli tyytyväisiä asiakas- ja tukipalveluidemme tasoon ja koki saavansa nopeasti yhteyden asiakaspalveluun. Myös ongelman ymmärtäminen ja ratkaisu tapahtuu nopeasti tai nopeammin kuin on osattu odottaa.
Avoimissa palautteissa koskien asiakaspalvelua toistui etenkin yksi asia: palvelu on hyvää ja siihen ollaan tyytyväisiä.
”Jatkakaa samaan malliin”
”Keep up the good work!”
Positiivisten palautteiden keskellä nousi esiin toive asiakaspalvelun laajentamisesta myös Evelia.work-sovellukseen. Moni vastaaja kyseli myös menevätkö kehitysehdotukset eteenpäin. Vastaus on kyllä – kaikki toiveet kirjataan ylös ja arvioidaan.
Hyvä suunnittelu on jatkuvaa iterointia ja optimointia useiden testauksien kautta ja siinä maltti todella on valttia. Ohjelmiston jatkuva kehittäminen on myös tasapainoilua sekä uusien ominaisuuksien että helpon ja yksinkertaisen käyttöliittymän välillä. Uusien ominaisuuksien lisäksi saamme parannusehdotuksia jo olemassa oleviin toimintoihin, jotka myös otetaan selvitettäväksi. Osa kyselyn ehdotuksista on myös jo työn alla, kuten kalenterin kehittäminen.
Uutisoimme uusista julkaistuista ominaisuuksista kuukausittain sekä sähköpostitse uutiskirjein, että kotisivujemme ajankohtaista-osiossa. Näitä kanavia kannattaakin seurata, mikäli on jättänyt meille kehitysideoita.
Yhteisvoimin eteenpäin
Kiitos vielä kerran kaikille kyselyyn osallistuneille! Vastauksenne auttavat meitä kehittymään ja tarjoamaan entistä parempaa palvelua. Olemme ylpeitä siitä, että Evelia koetaan luotettavaksi ja kehittyväksi ohjelmistoksi, ja että asiakaspalvelumme on saanut niin paljon positiivista palautetta. Palautteenne on meille arvokasta ja olemmekin sitoutuneet jatkuvaan kehittämiseen – yhdessä teidän kanssanne.
Jos sinulle jäi vielä mieleen jotain palautetta tai haluat kuulla lisää, esim. kehitysehdotuksien etenemisestä, voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse 0103377255, sähköpostilla tuki@evelia.fi tai chatissa.