fbpx
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

Uuden asiakkaan luonti

Tässä ohjeessa käydään läpi, miten luot uuden asiakkaan manuaalisesti Eveliaan.

Uusi asiakas voidaan luoda kahdella tavalla:

  1. manuaalisesti
  2. YTJ-haun kautta, jolloin perustiedot täyttyvät ytj-rekisterin tietojen mukaan automaattisesti (suositeltu tapa). 
  • Asiakkaan nimi* (pakollinen tieto)
  • Asiakkaan osoitetiedot
  • Sähköposti
  • Puhelinnumero
  • Y-tunnus
Jos asiakkaalle lähetetään verkkolaskuja, y-tunnus yleensä riittää asiakkaan tietoihin. Maventa (verkko-laskuoperaattori) hakee y-tunnuksen perusteella oikean verkkolaskuosoitteen verkkolaskutusta varten.

Täytä halutessasi myös seuraavat tiedot:

  • Hinnoittelusäännöstö: voit asettaa asiakkaan taakse jonkin hinnoittelusäännöstön, jolloin asiakkaalle tehtyjen töiden tuotteille määräytyy automaattisesti tämän mukainen hinta.
  • Voit lisätä asiakkaan perintä-, korkolaskutus-tai myyntikieltoon.
  • Tunnisteet = hashtagit, joilla voit etsiä asiakasta esim. superhaussa.
  • Asiakasryhmät.
  • Oletuslaskutustiedot (viitteet, maksuehto jne.).
  • Muistiot: sisäistä viestintää varten oleva muistio, johon voi kirjoittaa asiakkaaseen liittyviä tietoja.
  • Yhteyshenkilöt: asiakkaan taakse voi kytkeä yhteyshenkilön yhteystiedot.
  • Tiedostot: asiakkaan taakse voi liittää haluttuja kuvia tai tiedostoja.
  • Laskut: kaikki asiakkaalle lähetetyt laskut tallentuvat automaattisesti omalle välilehdelleen.
  • Kohteet: asiakkaan taakse voidaan kytkeä kohde.
  • Työt: kaikki asiakkaalle tehdyt työt tallentuvat automaattisesti omalle välilehdelleen.
  • Tarviketarjoukset: kaikki asiakkaalle tehdyt tarviketarjoukset tallentuvat omalle välilehdelleen.
  • Tehtävät: kaikki asiakkaalle kytketyt tehtävät tallentuvat omalle välilehdelleen.