Eveliasta löytyy nyt uusi osio ’Tehtävät’, jossa voidaan luoda erilaisia tehtäviä esim. ”Toimita sähköasennuksen käyttöönottopöytäkirja asiakkaalle” yrityksen Eveliakäyttäjille.
Tässä ohjeessa käydään läpi, miten luot Eveliassa tehtävän.
- Mene Tehtäviin vasemman reunan valikkopalkista
- Klikkaa 'Uusi tehtävä', jolloin sinulle avautuu tyhjä tehtävä.

- Täytä tehtävän tiedot esim.:
- Asiakas, ketä tehtävä koskee
- Yhteyshenkilö, ketä tehtävä koskee
- Työ, jota tehtävä koskee
- Projekti, jota tehtävä koskee
- Tehtävän kuvaus
- Lisätiedot
- Tila, joka voi olla esim. uusi, kesken tai valmis
- Tyyppi, joka voi olla esim. kiireellinen
(Pääset luomaan omia tiloja ja tyyppejä Asetukset > Perusasetukset > Tehtävät-välilehti)
- Tehtävän aloitus- ja määräaika
- Määritä, kenelle tehtävän halutaan näkyvän.- Tehtävien näkyvyyttä voidaan rajata:
- työntekijöittäin
- käyttäjäryhmittäin
- käyttäjärooleittain
- Työtehtävä voi olla myös yksityinen
- yksityinen tehtävä näkyy vain tekijälleen sekä siihen linkatuille työntekijöille. (Käyttäjäryhmät ja -roolit eivät vaikuta yksityisessä tehtävässä.)
- Tehtävien näkyvyyttä voidaan rajata:

- Tallenna tehtävä, kun tiedot on täytetty.
- Määritä, kenelle tehtävä on kohdistettu. Voit hakea tekijää yrityksesi Eveliakäyttäjistä.
Huom!
Saat lisättyä tehtävälle työntekijän, kun tehtävän perustiedot on lisätty ja se on tallennettu.


- Tallenna muutokset ja tehtävä on luotu. Nyt se näkyy kyseiselle työntekijälle Tehtävät-listauksessa.
- Huom!
Tehtävälle voidaan lisätä tiedostoja ja tehtävä sisältää sisäisen chatin.