fbpx
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Maventan kautta lähetettävien laskujen asetukset

Mikäli käytössäsi on Maventan verkkolaskutus, on sinulla mahdollisuus pakottaa tietyn asiakkaan laskut tulostuspalveluun tai sähköpostiin. Tässä ohjeessa käymme läpi, miten Maventan laskutus toimii, miten laskut lähtevät asiakkaalle ellei tarvittavia tietoja löydy ja miten voit itse valita, haluatko laskun lähtevän verkkolaskun sijaan sähköpostilla tai tulostuspalvelun kautta postitse.

Huom!

Tämä ohje EI koske rahoituksen asiakkaita eli mikäli lähetät myyntilaskusi rahoitukseen, ei tämä toiminto päde sinuun, sillä tällöin myyntilaskusi eivät lähde Maventan kautta.

Miten Maventan verkkolaskutuksen reititys toimii?

Mikäli laskulla oleva verkkolaskuosoite puuttuu tai ei löydy Maventan reititystiedoista, Maventan järjestelmä valitsee automaattisesti vaihtoehtoisen tavan toimittaa lasku.

Miten Maventa etsii verkkolaskuosoitetta?

  1. asiakkaan y-tunnuksen perusteella
  2. Mikäli tiedoista löytyy useampi verkkolaskuosoite, valitsee Maventa sen verkkolaskuosoitteen, joka täsmää laskulla olevan asiakasyrityksen nimen kanssa.
  3. Mikäli täsmäävää verkkolaskuosoitetta ei löydy, lähettää Maventa laskun sähköpostitse tai postitse, mikäli lähettäjä on ottanut käyttöön Maventan tulostuspalvelun. Nämä molemmat vaihtoehdot kuitenkin vaativat asiakkaan täsmällisiä osoitetietoja, jotta lasku voidaan lähettää. 

Laskun pakottaminen tulostuspalveluun

Mikäli haluat pakottaa verkkolaskun tulostuspalveluun, tulee sinun muokata asiakkaan laskutustietojen verkkolaskuosoitteen kohtaan ”PRINT”.

Laskun pakottaminen sähköpostiin

Mikäli haluat pakottaa verkkolaskun sähköpostiin, tulee sinun muokata asiakkaan laskutustietojen verkkolaskuosoitteen kohtaan ”EMAIL”.

Laskun lähettäminen verkkolaskuna

Mikäli haluat lähettää laskut Maventan kautta verkkolaskuina, tulee asiakkaan tiedoissa olevien y-tunnuksen ja verkkolaskutusosoitteen olla täydellisessä muodossa.