fbpx

LVI-Wäiski asiakastarina

LVI-Wäiski on Jyväskylässä toimiva, Kauko ´Wäiski´ Väisäsen vuonna 2009 perustama LVI-palveluiden yritys. Kauko on toiminut 80-luvulta saakka toiminimellä ja toiminnan laajentuessa perustettiin LVI-Wäiski. Haastattelimme asiakasyrityksemme laskutus- ja myymälävastaava Kari Saarikoskea, joka on yrityksen pääkäyttäjänä.

Nopea ja vaivaton ohjelmistovaihto

LVI-Wäiski otti Evelian käyttöönsä vuoden 2019 alusta. Yrityksellä oli aiemmin käytössään Ecom-ohjelmisto ja vaihto-operaatio suoritettiin lennossa vuoden vaihteessa niin, että uudet työt perustettiin kertaheitolla Eveliaan ja vanha ohjelmisto jäi rinnalle pelkästään myyntisaatavien seurantaan parin viikon ajaksi. Uuden ohjelmiston käyttöönotto oli helppoa, kun Ecomista saatiin asiakasrekisterit siirrettyä suoraan Eveliaan ja vanhat laskut otettiin myös talteen pdf-muotoon.

Tällä hetkellä ohjelmisto on käytössä laskutusvastaavan lisäksi myös toimitusjohtajalla, myyntipäälliköllä ja työnjohtajalla. LVI-Wäiski ottaa Evelian käyttöön kohta myös asentajille, joka mahdollistaa työn kirjaukset suoraan kentällä. Näin saadaan täysi hyöty ohjelmasta irti ja kassavirran kierto nopeutuu.

Evelian käyttöönotto sujui sutjakkaasti. Ohjelmistoa käytiin läpi Karin kanssa muutamaan otteeseen ja Karin mukaan on ohjelmiston käyttö helposti opittavissa myös suoraan käyttämällä. Jos jotain kysyttävää on tullut, ollaan ne saatu hoidettua saman tien puhelimitse tai etäyhteyden avulla. Ohjelmiston ollessa helppokäyttöinen, voi sen ottaa käyttöön pienelläkin opastuksella. Karin sanoin:

”No nopeampi ja helpompihan tämä oli ottaa käyttöön kuin edelliset ohjelmistot silloin aikoinaan.”

Nykyaikainen ohjelmisto joustavampi ja helppokäyttöisempi

Karin sanoin on Evelia paljon loogisempi ja helppokäyttöisempi kuin yrityksen aiempi ohjelmisto. Parempaa Eveliassa on ohjelmiston hakutoiminnot ja yleisesti ottaen sen toimivuus suoraan selaimella.

''Evelia on toiminut meillä hyvin ilman kaatuilua ja myös tulostimien kanssa ei ole ylimääräistä jumppaa työpäivää sotkemassa. Etätyöskentely on myös helpottunut huomattavasti selainkäyttöisyyden takia. Aikaisemmin käytimme Ecomia serveri-palvelussa, mutta siinä oli omat rajoitteensa.''

Aiemmassa ohjelmistossa LVI-Wäiskillä oli kokeilussa mobiilikäyttöinen ecom webi yrityksen työntekijöillä ”Meillä oli alkuunsa käytössä mobiilikirjaukset, mutta ei se oikein meille istunut, sillä koimme sen vaikeakäyttöiseksi.

”Selainpohjainen ohjelmisto on selkeästi kätevämpi ja nopeampi käyttää.”

''On se Evelia nopeampi ja kätevämpi kuin aiemmat laskutusohjelmistomme. On minulla vertauspohjaa myös muihin ohjelmistoihin, kun on kuitenkin tullut käytettyä muitakin ohjelmia. Tämä on selkeästi loogisin käyttämäni ohjelmisto.''

Aiemmassa ohjelmistossa LVI-Wäiskillä oli kokeilussa mobiilikäyttöinen ecom webi yrityksen työntekijöillä ”Meillä oli alkuunsa käytössä mobiilikirjaukset, mutta ei se oikein meille istunut, sillä koimme sen vaikeakäyttöiseksi.

Uudet ominaisuudet helpottavat päivittäistä tekemistä

Evelia on rakennettu täysin uudenlaisesta näkökulmasta keskittyen enemmän käyttäjäkokemukseen. Ohjelmisto on perinteisen asiakaslähtöisen sijaan kohdelähtöinen. LVI-Wäiski on myös päässyt hyödyntämään tätä ominaisuutta.

''Kohdelähtöisyyttä on hyödynnetty ja tullaan varmasti hyödyntämään jatkossa vielä enemmän. Laskutustiedot löytyvät asiakkaan, mutta myös kohteen takaa. Tämän johdosta voimme hyödyntää kohdelähtöisyyttä esimerkiksi isännöintitoimistojen kohteissa ja töissä''

Eveliassa on sisäänrakennettu pankkiyhteys, jossa on automatisoitu monia toimintoja, jotka helpottavat niin myyntisuoritusten seurantaa, kuin ostolaskujen hallintaa. ”Pankkiyhteys, varsinkin ostolaskuissa, toimii todella hyvin.”

Kommentteja yrityksen muilta käyttäjiltä

Myös muut Evelian käyttäjät yrityksen sisällä ovat positiivisin mielin yrityksen uudesta ohjelmistosta.

''- Selainpohjainen ohjelmisto on selkeästi kätevämpi ja nopeampi käyttää. - Evelia on ihan oikeasti tämän päivän ohjelma. - Itse on kuitenkin tullut käytettyä eri ohjelmistoja jo useampia vuosikymmeniä eli kokemusta niistä on. Evelian kehitys on positiivinen yllätys. - Laskujen lähettäminen Evelialla on todella kätevää. - Kysymyksiin saadaan vastaukset nopeasti. Ei tarvitse odottaa useampaa päivää takaisin soittoa.''

Miksi Evelia?

LVI-Wäiski suosittelee Eveliaa myös muille saman alan yrityksille toimivan asiakaspalvelun takia.

''Kyllähän tää on toiminut ja se, että jos on jotain kysynyt niin on kyllä saanut vastauksen ja ei ole tarvinnut odottaa useampaa tuntia, saati useampaa päivää. Asiat ovat joka kerta hoituneet nopeasti. Monestikin on tietty aika hoitaa nämä asiat ja jos siinä tulee joku tänka på niin on erittäin tärkeää saada yritys kiinni. Evelian kanssa kysymyksiin saadaan vastaukset nopeasti. Myös kehitystoiveisiin reagoidaan heti, parhaillaan haluttu ominaisuus on toteutettu jo samalla viikolla.''

”Kysymyksiin saadaan vastaukset nopeasti. Enään ei tarvitse odottaa useampaa päivää takaisin soittoa.”

Jaa kirjoitus

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Tilaa uutiskirjeemme!

Tilaamalla uutiskirjeen pysyt ajantasalla Evelian uusimmista toiminnoista sekä ajankohtaisista uutisista.

KIINNOSTUITKO?